Search this blog

04/12/2013

Forklar en typisk dag [PART 3]

Jeg er opptatt hele dagen. Først våkner jeg opp og vekker barna mine. Etterpå lager jeg frokost til familien min. Jeg rydder bordet og så er jeg klar til å ta en dusj.
Jeg har det travelt. Etterpå kler jeg på meg og kler på barna mine, jeg må reise hjemmefra. Jeg venter på barna i ti minutter og de er klare. Til slutt kan jeg kjøre dem til barnehage og skole. Nå må jeg sørge for å ikke komme for sent på jobb.



Ordliste glossary
opptatt = busy
å vekke = to wake
å ha det travelt = to be in a hurry

å reise hjemmefra = to leave home 
*** å forlate (not in the text) = to leave e.g. someone (more emotional!!!)***

sørge for = make sure  

Oversettelse = translation
I'm busy all day. First, I wake up and wake my kids. Then I make breakfast for my family. I clear the table and then I am ready to take a shower. I am in a hurry. Afterwards I get dressed and dress up my children, I must leave home. I'm waiting for the kids for ten minutes and they are ready. Finally, I can drive them to kindergarten (nursery) and school. Now I have to make sure not to be late for work.

Extra:
å skynde seg = to hurry
Hun  skynde seg til bussen. = She must hurry to the bus.
Etter frokost, skynde jeg meg til jobb. = After breakfast, I hurry to work.


å glemme = to forget
Kanskje to ganger i livet mitt har jeg glemt å gjøre leksene mine. = Maybe twice in my life I have forgotten to do my homework


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks