Search this blog

29/11/2013

Lesson 9: Everyday life, Forklar en typisk dag [PART 1]



Glossary:

  • Hvordan holder du seg i form? = How do you stay in shape/fit?
  • å spise middag = to eat dinner
  • å lage mat = to make food
  • å veie seg = to weigh yourself
  • å svømme = to swim
  • å gå til gym = to go to gym
  • å gå til treningsstudio = to go to gym
  • å sparke fotball = to kick the ball/football
  • å spille fotball = to play football




å gå + «»
«  treningsstudio/gym » (you telling where are you going)

« til treningsstudio/gym » (you are on your way to gym)




Forklar en typisk dag = Describe a typical day

Jeg liker de dagene da jeg har tid til å drikke kaffe og te med kjæresten min, snakke eller se på filmer med ham/han.
Noen dager har jeg lyst til å lese en god bok eller bare sitte i en lenestol og lese avisen. Når jeg har god tid liker jeg å surfe på Internett, besøke mine venner/vennene mine eller gå  treningsstudio/gym.
Dessverre er jeg opptatt/ har jeg det travelt de fleste dagene. Derfor har jeg lite fritid. Jeg vet det er viktig å verdsette fritid.


Translation:

I like the days when I have time to drink coffee and tea with my boyfriend talking or watching movies with him.
Some days I like to read a good book or just sit in an armchair and read the newspaper. When I have time I like to surf the Internet, visit my friends or go to the gym.
Unfortunately I'm busy most days. Therefore, I have little free time. I know it is important to appreciate the free time.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks