Search this blog

09/10/2013

Lesson 5c

 GRAMMATIKK 

Liker du hunder? – Do you like dogs?
Snakker han engelsk? – Does he speak English?
Har du tid? – Do you have time?




Er du sliten? – Are you exhausted?



QUESTIONS & ANSWERS

  • Hva liker du å gjøre? - What do you like to do?
Jeg liker å se filmer - I like to watch films
(after “liker”("like") ; “pleier”  ("usually") ; “orker”("can stand") we use infinitive verb)
       

  • Hvordan laerer du norsk? - How do you learn Norwegian?
Jeg laerer norsk på norskkurs - I learn Norwegian at Norwegian course.
[preposition “på” is used with a noun, here: norskkurs.
Is likely to answer the question: where? i.e.
Jeg laerer norsk (where?) på norskkurs].

Jeg laerer norsk hjemme - I learn Norwegian at home.
[Remember from lesson3?]








  • Når har du ferie? - When do you have holidays?
Jeg har ferie i juli. - I have holidays in July
[preposition “i” is used to specify certain period of time.
Is likely to answer the question: when? i.e. Jeg har ferie (when?) i juli]



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks