Search this blog

14/10/2013

Expressions & Verbs [Lesson 5]

å gi = to give
å få = to get
å håpe = to hope
å elske = to love
å gratulere = to congratulate
å ringe = to call
å hjelpe = to help
å kjøpe  = to buy
å reise = to travel
å ta = to take
å glemme = to forget
å taste = to type
å svare = to reply
å prøve = to try
å vente = to wait
å legge = to leave
å spørre = to ask
å fortelle = to tell
å besøke = to visit
å stå opp = to get up


  • å være glad i = to love (sth/sb)
  • fra meg = from me
  • til deg = for you
  • av ham/henne = from him/her
  • hos henne = at her place
  • framfor oss = in front of us
  • over dem = over them



HAR LYST PÅ  vs. HAR LYST TIL = want/would like/feel like (fancy)




Har du lyst på et glass jus? = Would you like a glass of juice?
Nei takk, jeg har lyst på kaffe - No thank you, I would like coffee

Har du lyst til
å besøke vennen din? = Would you like to visit your friend?
Nei takk, jeg har lyst til å gå på kino. - No thank you, I would like to go to the cinema.



Jeg er mett. Jeg har ikke lyst på dessert. = I am full (not hungry any more). I do not want dessert.

Det er mandag morgen. Max har ikke lyst til å stå opp. - It's Monday morning. Max do not want to get up


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks