Search this blog

14/11/2013

Dialogues 3&4

MORTEN (M) & IDA (I)

Arbeidstid = working time
I: Ikke glem din matpakke/matpakken din! = don't forget your lunch pack!

M: I dag har jeg bare jobbet i seks timer. = Today I only work 6 hours.

I: Men du må fortsatt spise. = But you still must eat.

M: Jeg vet, men etter jobb skal vi til middag med kolleger/ kamerater = I know, but after work we are going for lunch with colleagues/mates

I: Å, jeg trodde vi skulle ut på restaurant i sammen = Oh, I thought we will go to restaurant together

M: Jeg beklager, det kom i siste liten. Hva med i morgen? = I am sorry, it came at the last minute. What would you say about tomorrow?

I: Ikke noe problem, kanskje jeg skal reservere et bord i morgen da = No problem, maybe I will book a table tomorrow then.

M: Det ville være flott = That would be great

I: Jeg elsker deg! = I love you!

M: Jeg elsker deg også! = I love you also

Expressions:
å kome i siste liten = to come at the last minute (e.g. information)

MORTEN (M) OG KAMERATENE (K) SINE

K:  Nå har vi spist, så la oss starte festen = Now we have eaten, so lets start the party

M: Dessverre kan jeg ikke på fest i dag, min kone venter på meg.= Unfortunately, I can not party today, my wife is waiting for me


Jeg lovet henne at i morgen skal vi gå ut å spise = I promised her that tomorrow we will go to eat out.

K: Vi forstår det. Vi vil heller ikke bli lenge. = We understand that. We also won't stay long.

M: Men neste gang vil jeg ikke gå glipp av festen. Kanskje kan vi også ta *våre kvinner og gå alle sammen. = But next time I won't miss the party. Maybe, we can also take our women and go all together.

K:  Ja, kanskje det. = Yeah, maybe.

M: Vi ses i morgen på arbeid!/jobben! = See you tomorrow at work!

*våre kvinner not really used so often, you would rather say wife or girlfriend [våre kone, våre kjærester]

Expressions:
Ikke gå glipp av festen/ dagens fest! = don’t miss the party/today’s party!

 Ja, kanskje det. = Yeah, maybe.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks