Search this blog

19/08/2013

I Part - Feelings & Emotions


1.

bekymret = worried
 Jeg er bekymret for helsen min = I am worried about my health


2.
deprimert = depressed
 Jeg føler meg deprimert og ensom = I feel depressed and lonely



3.
egoistisk = selfish
Han er en veldig egoistisk mann = He is a very egoistic man



4.

elendig = miserable
 Jeg føler meg helt elendig = I feel absolutely miserable 




6.
engstelig = anxiety
Er du ofte trist og engstelig? =Are you often sad and anxious?





7.
entusiastisk = enthusiastic
 Jeg er svært entusiastisk = I am very enthusiastic


8.
ergerlig = resentful, annoyed
Blir du ergerlig over andres råd? = Are you resentful of others' advice?


9.

å grue seg = to be afraid, dread
 Gruer du deg til å jobbe? Do you dread going to work?


redd = afraid
Er du redd for mørket? = Are you afraid of dark?




10.
å gråte = to cry
Kvinner gråter fem ganger oftere enn menn = Women cry five times more often than men


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks