Search this blog

20/03/2014

Lesson 11: SKAL DU HANDLE MAT I DAG? [PART 2]

Do you have…?

Har du...? - Do you have...?
Har du (noen) ost?  =Have you got cheese? 
Har du (noen) valnøtter? - Have you got walnuts?

 *Har du fått noen ost?  =  Have you got any cheese? 
(1. one person asks the other if he/she has already bought a cheese or not yet 2. also when you go back to the store to buy cheese which previously was not there and you ask if they have it now)


Can I get...?

Kan jeg få litt av den der?Can I get a little of that there?

Kan jeg få noen epler?Can I get some apples?



DIALOG

Kari: Jeg skal handle mat i dag.  Kan du gi meg litt penger?
Jonas: Jeg ga deg pengene i går.

Kari: Men det var ikke nok.
Jonas: Ikke nok? Er du gal? Du forteller meg alltid det samme. Du vet vi må spare. Denne våren skal vi gjøre mye i gården og i huset. Vi må vente til nesten lønn.

Kari: Jeg er lut lei det hele. Jeg må kjøpe mat for hele uka/uken. Kanksje må vi ikke spise og drikke? Jeg er lei for å måtte nevne det, men naboene våre skylder oss noen penger.
Jonas: Nettopp, du er en masekopp.  Jeg fant våre siste penger for denne uken. Ikke kjøp alle produkter i butikken. Prøv å kjøpe hva vi trenger for neste uke.

Kari: Du er morsom.
Jonas: Jeg er ikke morsom. Kjære, jeg er flink og skjønner deg veldig bra.

Kari: Greit, kan du kjøre meg til butikken, pusen min?
Jonas: Kan du dra alene?

Kari: Er du seriøs? Jeg mener at jeg vil trenge hjelp til å pakke varer i bilen. Kan du kjøre meg, vær så snill.
Jonas: Nei uff da, du vet at jeg hater å gå på butikken.

Kari: Du kan gjerne vente i bilen. Jeg vil kjøpe deg sjokolade og avis. Jeg kommer straks tilbake.
Jonas: Du sier alltid det. Jeg håper du vil skynde deg/forte deg...

Kari: Ja, selvfølgelig... jeg vil prøve.
Jonas: Jeg håper at du vil holde fast ved ditt løfte 


TRANSLATION

Kari: I'm going grocery shopping today. Can you give me some money?
Jonas: I gave you money yesterday.

Kari: But it was not enough.
Jonas: Not enough? Are you crazy? You always tell me the same. You know we have to save. This spring we are going to do much in the garden and the house. We have to wait until the next salary.

Kari: I am fed up with it all. I must buy food for all week. Maybe we should not eat and drink?  I hate to mention it but our neigbours owe us some money
Jonas: Exactly [right], you're whining [you are a complainer]. I found our last money this week. Do not buy all the products in the store. Try to buy what we need for the next week.

Kari: You are funny.
Jonas: I'm not funny. Honey, I'm clever and know you very well.

Kari: Okay, can you drive me to the store, my pussycat?
Jonas: Can you go alone?

Kari: Are you serious? I mean that I will need help to pack goods in the car. Can you take [drive] me, please.
Jonas: No eh... you know I hate going to the store.

Kari: You may like to wait in the car. I will buy you chocolate and newspaper. I'll be right back.
Jonas: You always say that. I hope you will rush / hurry ...

Kari: Yes, of course ... I will try.
Jonas: I hope that you will stick to your promise 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks