Search this blog

09/09/2013

IV Part - Feelings & Emotions



1.


sjokkert = shocked

Jeg er ikke redd, men sjokkert = I am not scared but shocked



2.

shy = sjenert
Hvordan vet man om en sjenert gutt liker deg? = How do you know if a shy guy likes you? 



3.

stolt = proud
Jeg er stolt av jobben/arbeidsplassen min = I am proud of the job / workplace (mine)



4.

trist = sad
Jeg tør ikke å være meg selv, og blir ganske trist når jeg er så stille = I do not dare to be myself, and become pretty sad when I'm so quiet
Hvordan kan jeg slutte å være så trist? = How can I stop being so sad?



 5.
trygg = confident
Bli trygg på deg selv = Be confident about yourself
Jeg mener at en trygg leder er en leder som har god selvfølelse = I believe that a confident leader is a leader who has good self-esteem



 6.
trøtt = tired (more like sleepy)
sliten = exhausted (more like worn out)

Jeg er så trøtt og sliten = I am so tired and exhausted



  7.
tvilsom = dubious
Ekstremt tvilsom situasjon = Extremely dubious situation



stiller seg tvilende til = doubting, questioning
Det er flere årsaker til at jeg stiller meg tvilende til denne løsningen = There are several reasons why I set myself doubts about this solution
Er du tvilende til dine valg? = Are you doubting your choice?


 8.
utålmodig = impatient
Baby på 3 måneder er utålmodig når han skal spise = 3 months baby is impatient when she shall eat.


  9.
uvenner = enemy
Slik unngår du å bli uvenner med venninnene = How to avoid becoming enemies with friends

  10.
venner = friend
Venner er viktig = friends are important

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks